Airija

Wednesday, December 21, 2005

Seimo posėdžio stenograma

Gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 37 straipsnio pakeitimo ir Gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 6, 20, 27, 37 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo 5 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr.XP-944* (priėmimo tęsinys) (taikoma ypatingos skubos tvarka)

Gerbiamieji, turėtume svarstyti rytiniame plenariniame posėdyje pradėtą klausimą, t.y. Gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 37 straipsnio pakeitimo ir Gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 6, 20, 27, 37 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo 5 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr.XP-944. Į tribūną kviesčiau pranešėją – Biudžeto ir finansų komiteto pirmininką gerbiamąjį Seimo narį J.Lionginą. O G.Steponavičius… (Balsai salėje) Kalbės gerbiamasis P.Auštrevičius. Prašau. Pataisos, taip? Prašau.

J.LIONGINAS (DPF). Gerbiamasis posėdžio pirmininke, gerbiamieji kolegos, kaip žinome, Liberalų frakcija prieš pietus paprašė pertraukos iki kito posėdžio, tai yra iki 15.00 valandos. Kadangi gautas Seimo Pirmininko pasiūlymas priimti įstatymą ypatingos skubos tvarka, tai 11.45 val. užregistruotas pakartotinas G.Steponavičiaus pasiūlymas, iš esmės analgiškas. Kaip mes diskutavome ir prieš pietus, kalbama apie tai, nuo kada reikia taikyti įstatymo pirmojo skirsnio nuostatas. Įstatymo projekte, kuris jums buvo pateiktas ir Vyriausybės teiktas, buvo tai, kad apmokestinant ir deklaruojant 2006 m. ir vėlesnių metų pajamas, o pataisos autorius siūlo tai paankstinti ir tas nuostatas taikyti apmokestinant ir deklaruojant 2005 m. ir vėlesnių metų pajamas, tai yra jau už šiuo metus.

Aš tik noriu kolegoms dėl įdomumo pasakyti, kad už 2004 m. šiais metais iki gegužės 1 d. mokesčių inspekcijose asmenys, kurie dirbo užsienyje ir kurie deklaravo, tai oficialiai yra 198 mln. Lt pajamų, sumokėjo į valstybės biudžetą 20 mln. litų. Tai tiek tokios informacijos. Seimas turi apsispręsti, pritarti pataisai ar ne.

PIRMININKAS. Aš suprantu, kad yra gauta daugiau pataisų, dabar mes kiekvieną turėtume… (Balsai salėje) Kompleksinė dėl vieno. Tie penki pataisymai, kitaip sakant… Kviestume į tribūną ar iš vietos? Gerbiamasis P.Auštrevičius, taip? Prašau pateikti.

P.AUŠTREVIČIUS (LF). Labai ačiū. Manau, kolegos, nereikia savęs apgaudinėti, kad šis įstatymas yra neaktualus ir jis galėtų tapti nematomas ir neveikiantis, jeigu tokios pataisos būtų priimtos. Kolegos, man atrodo, iš esmės pribrendome esminiams pokyčiams, kurie galėtų daryti įtaką emigracijos procesams, ypač ekonomiškai ir fiskališkai. Gerbiamojo J.Liongino pateikta statistika, manau, būtų daug iškalbingesnė, jeigu visi mokėtų mokesčius. Be, deja, dėl nepalankių mokesčių jų vengia, ir vengia visais įmanomais būdais. Todėl, kolegos, siūlau apsispręsti, ypač atsižvelgiant į greitą ir aktualią emigravusių lietuvių reakciją internetu. Matyt, daugelį jau pasiekė laiškai. Tai yra tikroji žmonių reakcija. Kolegos, man atrodo, mūsų pareiga reaguoti į aktualias ekonomines socialines bėdas ir į tuos procesus. Todėl tikiuosi jūsų paramos priimant šį svarbų Lietuvai ir visai lietuvių tautai įstatymą. Ačiū.

PIRMININKAS. Dėkojame gerbiamajam P.Auštrevičiui už nuomonę, palaikančią G.Steponavičiaus pataisą. Nuomonė prieš – Seimo narys gerbiamasis J.Veselka.

J.VESELKA (LDF). Gerbiamieji kolegos, aš dar kartą grįžtu prie tos minties, kada mes pradėsime labiausiai gerbti žmogų, dirbantį Lietuvoje. Mes tokie geri įvairiems emigrantams, kad jiems ir Prezidento postus duodame, nes jie ištikimai tarnaus tėvynei, ir apskritai rūpinamės. Kada mes pradėsime labiausiai gerbti Lietuvoje dirbantį žmogų? Dabar argumentas – jie parveža pinigų! Gerbiamieji, pažiūrėkite į kaštų struktūrą. Iš pagaminto produkto kaštų darbo užmokestis sudaro nuo 5% iki 25%. Pritaikykite dar išlaidas, kurių jiems reikia išsilaikyti užsienio šalyse, valgyti, būstą išlaikyti, kitus poreikius tenkinti. Sukūrę 100% BVP, jie parsiveža geriausiu atveju 50% to produkto, kurį sukuria kitose šalyse. Ir dabar mūsų eurointegrantai taip rūpinasi tais ir visiškai užmiršta Lietuvoje gyvenantį žmogų. O tam žmogui reikia išlaikyti pensininkus tėvus, pensininkus senelius, vaikus, einančius į mokyklą. Viską reikia išlaikyti tam Lietuvoje dirbančiam žmogui. Aš sutinku, atleiskime juos nuo visų mokesčių, bet tada, tegul jie savo tėvams moka pensijas, savo seneliams moka pensijas ir viską apmoka už savo vaikų mokymą Lietuvoje. Tada bus iš tikrųjų teisybės principas.

PIRMININKAS. Dėkojame už išsakytas nuomonę už ir nuomonę prieš. Seimo nariai, pasiruoškite balsuoti už visą pataisų kompleksą, sakykime taip, gerbiamojo G.Steponavičiaus, jūs jas turite rankose. Balsuodami arba pritariame jo pataisoms, arba atmetame. Prašau balsuoti. Kas už, tas pritaria gerbiamojo G.Steponavičiaus pataisoms, kas prieš, tas atmeta, palieka taip, kaip yra.

Už – 49, prieš – 6, susilaikė 10. Pritarta G.Steponavičiaus pataisoms.

Gerbiamieji, turėtume užsiregistruoti… (Balsai salėje) Atsiprašau, teisingai, dar pastraipsniui. Dabar pastraipsniui turėtume balsuoti. Pirmasis skirsnis. Nėra prieš? Galime bendru sutarimu? Ačiū. Pritarta. Antrasis skirsnis. Aš sakau su pataisomis. Nėra prieštaraujančių? Galime bendru sutarimu? Pritarta. Trečiasis skirsnis. Nėra prieštaraujančių. Pritarta bendru sutarimu.

Dabar dėl viso. Prašau registruotis. Atsiprašau, gerbiamasis B.Bradauskas. Prašau.

B.BRADAUSKAS (LSDPF). Gerbiamieji kolegos, pataisa, kuriai ką tik pritarta, pareikalaus apie 50 mln. litų. Aš frakcijos vardu siūlyčiau daryti pertrauką ir paprašyti Vyriausybės išvados. Čia yra kažkas tokio, nežinau,.. (Šurmulys salėje)

PIRMININKAS. Gerbiamieji Seimo nariai, pagal Statutą turėtume balsuodami arba pritarti frakcijos nuomonei, arba ją atmesti. (Balsai salėje) Frakcija turi teisę pareikšti savo nuomonę. Gerbiamieji, kas palaikote Socialdemokratų frakcijos pasiūlymą, kad nukeltume svarstymą ir paprašytume Vyriausybės išvadų, tas balsuoja už, kas jam nepritaria, balsuoja prieš. Iki kito posėdžio. (Šurmulys salėje) Vyksta balsavimas, prašom balsuoti.

Už – 20, prieš – 31, susilaikė 9. Nepritarta. 61. (Balsai salėje) Skaičiuokite. Užsiregistravo 61 Seimo narys, už – 20.

Prašom. A.Salamakinas kažko reikalauja.

A.SALAMAKINAS (LSDPF). Ačiū. Kadangi vieno balso skirtumas ir kai kas nesuprato, kaip balsuoti, prašom pakartoti balsavimą, nes iš tiesų vienas balsas yra lemiantis. Todėl frakcijos vardu, vadovaudamasis Statutu, aš prašau pakartoti balsavimą.

PIRMININKAS. Jūs, kaip suprantu, prašote frakcijos vardu. Kairė pusė, gerbiamasis E.Masiulis. Prašom.

E.MASIULIS (LF). Atsiprašau, čia dešinė pusė.

PIRMININKAS. Tai yra dešinė iš jūsų pusės.

E.MASIULIS. Gerbiamieji kolegos, tiek pirmą kartą, kai buvo siūloma, tiek dabar, mes negirdime, kokiu Statuto straipsniu remiantis prašoma balsavimo. Nėra tokio balsavimo kartu prašyti ir pertraukos, ir Vyriausybės išvados. Jūs remiatės Statuto 109 straipsniu – pusę valandos pertraukos arba iki kito posėdžio. Prašome patikslinti savo siūlymą. O iš tikrųjų balsavimas jau yra įvykęs ir aš kviesčiau… Tikrai ne vieno balso skirtumas, o 20 balsų skirtumu tik dėl dalyvavimo yra. Kviesčiau dirbti toliau ir svarstyti šį įstatymą.

PIRMININKAS. Dėkojame už nuomonę. Gerbiamasis A.Salamakinas. Prašom.

A.SALAMAKINAS. Gerbiamasis Eligijau, iš tiesų 20 balsų, bet kai prašai pertraukos užtenka vieno trečdalio Seimo narių, tai trūko 1 balso. Tai pirmas dalykas. Kadangi pagal tą pataisą, dėl kurios Seimas nubalsavo, bus tarp 20 ir 50 mln. litų išlaidų, o mes patvirtinome biudžetą, turime klausti Vyriausybės, ar ji turi tokius resursus, kad surastų 20 ar 50 milijonų. Seimo statutas numato, jeigu Seimas balsuoja dėl pataisos, kuri reikalaus biudžeto išlaidų, turi būti privaloma Vyriausybės išvada. Mes to nepadarėme. Todėl mes ir prašome pertraukos iki kito posėdžio. Manau, kad iki antradienio Vyriausybė aptars šį dalyką ir, jeigu ji ras apie 50 mln., mes visi tam pritarsime. Bet be Vyriausybės išvados mes negalime priimti tokių dalykų.

PIRMININKAS. Gerbiamieji, manyčiau, kad dėl parlamentinės tvarkos, iš tikrųjų vienas balsas, manyčiau, kad reikia pritarti ir dar kartą balsuoti. Bet mes kalbame tik apie nukėlimą į kitą posėdį, o apie Vyriausybės išvadas nekalbame, taip? (Balsai salėje) Gerbiamieji, siūlau pasiruošti ir balsuoti dar kartą. Kas palaikote Socialdemokratų frakcijos pasiūlymą nukelti į kitą posėdį, prašom balsuoti.

Užsiregistravo 76 Seimo nariai Už – 32, prieš – 32, susilaikė 10. Vienas trečdalis yra. Keliama į kitą posėdį.

Gerbiamasis B.Bradauskas dėl vedimo tvarkos?

B.BRADAUSKAS. Gerbiamasis posėdžio pirmininke, frakcijos vardu prašau Vyriausybės išvados.

PIRMININKAS. Čia tvarka yra per valdybą. Pateikite valdybai prašymą, rytoj valdybos posėdis ir bus svarstoma. (Šurmulys salėje) Dėl vedimo tvarkos dešinė pusė – gerbiamasis J.Razma. Prašom.

J.RAZMA (TSF). Aš atkreipiu posėdžio pirmininko dėmesį, kad yra nesąžiningai balsuojama. Pažiūrėkite, paskutinėje daugumos eilėje sėdi 3 žmonės, balsavo 5. Taip, balsavo 5, nors fiziškai sėdi 3. Paskutinėje eilėje. (Triukšmas salėje) Paskutinėje eilėje, žiūrėkite patys ir žiūrėkite į lentelę. Taip, 1 geltonai, 4 žaliai. Balsuojama yra nesąžiningai ir prašau, kad posėdžių salės prižiūrėtojas išimtų korteles iš tų vietų, kuriose nėra Seimo narių, ir kad būtų balsuojama sąžiningai.

PIRMININKAS. Tai jūs siūlote balsuoti dar kartą?

J.RAZMA. Prašau perbalsuoti, nes aiškiai yra balsuota nesąžiningai.

PIRMININKAS. Gerbiamieji, kadangi turime gerbti vieni kitų nuomonę, turime sutikti. Iš tikrųjų toje kėdėje dabar nėra. (Balsai salėje) Galbūt ir išėjo, bet yra toks prašymas ir mes privalome tai daryti. Dar kartą kviečiu Seimo narius ramiai atsisėsti į savo vietas ir balsuoti. Kas už Socialdemokratų pasiūlymą nukelti šio įstatymo svarstymą į kitą posėdį, balsuoja už, kas prieš – prieš. Prašom.

Labai gražiai visi sėdėjo vietose. Užsiregistravo 73 Seimo nariai. Už – 30, prieš – 31, susilaikė 11. Pritarta.



0 Comments:

Post a Comment

<< Home